عمران و معماری
civil & Architecture
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمران و معماری civil & Architecture و آدرس farhadaghababaee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





معماری معاصر ایران،

 

دوره‌ای از معماری ایرانی است که از سال ۱۳۰۰ خورشیدی تا به امروز ادامه دارد.

نخستین آشنایی گسترده ایرانیان با «معماری اروپایی» در دوره قاجار اتفاق افتاد. و تمایل به تقلید و ایجاد بناهایی مشابه در میان اشراف قاجار و سپس مردم میانه حال ایجاد شد. قاجاریان از طریق عکس‌ها و کارت پستال با معماری اروپا آشنا شدند و از این رو ساختمان‌های این دوره بدون آگاهی دقیق از قواعد سبک‌های اروپایی ایجاد می‌شدند. تحت تاثیر معماری اروپا، خلاقیت‌های فضایی درمعماری قاجار نسبت به سبک‌های قبلی معماری ایرانی، افزایش یافت و فضاها به گشایش و سبکی بیش‌تری در قیاس با الگوهای قدیمی رسیدند. در سال ۱۲۴۳ خورشیدی (۱۸۶۴ میلادی)ممتحن‌الدوله به عنوان نخستین معمار تعلیم دیده ایرانی در اروپا، به ایران بازگشت و ساخت بناهای مهمی، از جمله  و مجلس شورای ملی، به او رجوع شد. با این حال نتوانست تحول مهمی در معماری عصر خود ایجاد کند.


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
برچسب‌ها: معماری معاصر ایران , تاریخ معاصر ایران , معماری ایران پس از انقلاب,
ادامه مطلب
[ جمعه 14 شهريور 1393 ] [ 13:9 ] [ farhad ]

سنگهای کارشده و کاربرد آن

 قبل از استفاده از سنگ در ساختمان ، معمولاً برروي آن عملياتي انجام مي شود كه كارآيي و زيبايي آن را افزايش مي دهد . به اين علت اين دسته از سنگ ها را ، سنگ هاي كارشده مي گوييم . 
از سنگ هاي كارشده ، صورت هاي زير ساخته مي شود :


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
برچسب‌ها: سنگ , انواع سنگ , سنگ های کار شده , سنگ های ساختمانی,
ادامه مطلب
[ جمعه 14 شهريور 1393 ] [ 11:59 ] [ farhad ]

جدال بتن و میلگرد

یاد دارم که شبی در دل دال                                         بین فولاد و بتن گشت جدال
هر دو از خستگی و کار زیاد                                          بر فلک برده دو صد ناله و داد
بتنش گفت به صد خشم و خروش                                 ای تو زنازکی همچون دم موش
با چنین هیکل نازک که تراست                                      طاقت و تاب فشاریت کجاست
جمله ی نیروی فشاری به من است                               زان مرا مانده و افسرده تن است
گفت فولاد که ای یار عزیز                                             این چنین سخت تو با من مستیز
من و تو راحت و آسوده بدیم                                         هریکی در طرفی توده بدیم
روزی آمد بر ما صاحب کار                                            با من و با تو چنین کرد قرار
که بیاییم و به هم در سازیم                                         کار او زود به راه اندازیم
او به ما وعده خوبی‎ها داد                                           وعده لطف و نکویی‎ها داد
گفت جای تو به بالا سازم                                            بهرت از چوب متکا سازم
گرچه اول بنهاد او دو سه بند                                        لیک برداشت پس از روزی چند
زان سپس ما بفتادیم به کار                                          من فتادم به کشش تو به فشار
بین کنون از چه در این حال شدیم                                 راست بشنو زمن، اغفال شدیم


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
[ جمعه 14 شهريور 1393 ] [ 11:23 ] [ farhad ]

شيوه پارسي نخستين مرحله از سبك شناسي معماري ايراني-اسلامي
تاثير هنر اسلامي بر هويت معماري ايراني-

دربررسي سبك شناسي معماري ايراني قبل از ظهور تمدن اسلام به دوره پارسي كه نخستين شيوه معماري ايراني محسوب مي شود، مي رسيم.اين دوره از عصر هخامنشيان تاحمله اسكندر به ايران ،يعني سده ششم پيش از ميلاد تاسده چهارم پس از ميلاد مسيح را دربرمي گيرد.نام اين شيوه ازقوم پارس برگرفته شده كه در آن ايام بركشور پهناور ايران فرمانروايي مي كردند .پيش ازآغاز بحث به بررسي اجمالي وضعيت معماري قبل از اين دوره مي پردازيم. 
    
    سبك شناسي معماري ايراني قبل از دوره پارسي
    تاپيش از كوچ« آريايي» ها به ايران اقوام وملتهايي نه چندان شناخته شده درايران زندگي مي كردند كه معماري پيشرفته اي داشتند.«ايلامي» ها مردمي بودند كه نژادشان ناشناخته مانده است.آنها تاحدودي از فرهنگ «سومري» تاثير پذيرفته بودند وهمچون آنها به چند خدا باور داشتند. 
    ايلاميان از هزاران سال پيش در دشت خوزستان سكني گزيده وفرمانروايي داشتند.انها هميشه آماج حملات ساكنين بين النهرين به خصوص «آشوريان» بودند. سرانجام درميانه سده هفتم پيش از ميلاد به دست آنها نابود شدند. 
    مركز تمدن ايلامي شهر «شوش» بود كه تاريخي چندهزار ساله داشت و داراي همه عناصر حكومتي مانند« ارگ»و يك نيايشگاه به نام «زيگورات» بود كه شباهت نزديكي به معماري پيشرفته سومريان داشت.«هفت تپه» خوزستان، بازمانده سبك وسياق معماري ايلامي هنوز پا برجا ونمودار پيشرفت درفن ساختمان سازي است. 
    بناهاي هاي آنها طرحي راست گوشه داشت وسقف ها بيشتر داراي طاق ضربي بود. همچنين از تير وسقف تخت هم بهره گيري مي كردند
    يكي از بقاياي ارزشمند معماري ايلامي، نيايشگاه يا زيگورات «چغازنبيل»است كه از يك هزار و 250 سال پيش از ميلاد مسيح در نزديكي شهرشوش واقع دراستان خوزستان برجامانده است.اين ساختمان داراي چند اشكوب(طبقه) است كه همگي ازخشت ساخته شده وروي آن با آجر نماسازي شده است. هراشكوب از زيرين كوچكتر بناشده ومعبد را پله پله نشان مي دهد. 
   


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
برچسب‌ها: معماری اسلامی , سبک شناسی معماری ایرانی , کتاب دکتر پیر نیا , ,
ادامه مطلب
[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 16:20 ] [ farhad ]

مدرنیسم

Modo لغت مدرنيسم با ريشه يوناني، نخستين بار، قرن ششم ميلادي از كلمه

يعني تازگي استخراج شد و در نهايت به معناي تازگي به كار رفت. لغت مدرنوس، مربوط به آثار هنرمنداني مي شد كه به شكلي نو و بدون توجه به سابقه هنري با خلاقيت هاي تازه، آثار جديدي را خلق مي كردند

با پایان جنگ جهانی دوم و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان، گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت. لذا استفاده از تکنولوژی روز، مصالح مدرن، پیش ساختگی، عملکرد گرائی و دوری از سبک های پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت. در این دوره معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی در اقصا نقاط گیتی گسترش یافت.

معماری مدرن، اعتقاد شدیداً قدرت یافته به ترقی خواهی صنعت است و ترجمان اش به سبک بین المللی خاص و سفید(یا حداقل زیبایی ماشینی)با هدف دگرگون ساختن جامعه هم در حساسیت اش و هم در ساختار اجتماعی اش.

می توان مدرنیسم را نخستین واکنش فکری بزرگ نسبت به بحران اجتماعی و فروپاشی دین مشترک دانست.

آغاز مدرنیسم از رئالیسم یا مکتب شیکاگو می باشد که به راسیونالیسم(سبک جهانی) و بعد با هاواس و سپس به آن چیزی که ما مدرنیسم می نامیم ختم می شود، که این دوره را در بر می گیرد.


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 بهمن 1392 ] [ 21:41 ] [ farhad ]

امپراطوری روم ؛ افسانه یا واقعیت

امپراطوری بزرگ روم بر بازمانده های تمدن بزرگ یونان بنا شد. پس بی جهت نیست که روم در ابتدا تجلی گاه تمدن یونان بود. جامعه رومی بر اساس طبقات کاملاً مجزا سازماندهی شده بود. این تقسیم بندی جامعه در ابتدای تاریخ روم، در حدود قرن ششم قبل از میلاد آغاز گردید. صاحب امتیاز ترین و قدرتمندترین شهروندان رومی اشراف بودند. بسیاری از اشراف از نوادگان مالکین ثروتمند زمین و خانواده های سیاستمداران انتخاب می‌شدند. سناتورهایی که بر روم حکومت کردند، از خانواده های اشراف ثروتمند بودند. در طبقه اجتماعی بعدی، اسب سوارها (اعضاء گارد سلطنتی) قرار داشتند. این گروه غالبا تجار ثروتمند یا صرافان (بانکداران) بودند. بسیاری از افراد در ارتش روم با دوایر دولتی اجرایی آن خدمت کردند.


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 بهمن 1392 ] [ 13:52 ] [ farhad ]

بسم الله الرحمان الرحیم

 

فاصله زمانی بین قرن دوازدهم تا اوایل قرن شانزدهم را اصطلاحاً هنرگوتیک می نامند.درسده هفدهم این سبک را با لحنی تحقیر آمیزبه گوت ها (Goths)- یکی از اقوام بربر اروپایی – نسبت دادند. هنر گوتیک از فرانسه آغاز شد و به انگلستان و آلمان و اسپانیا راه یافت . در آغاز دوره ی گوتیک ، یعنی در حدود سال 1150 میلادی ، ناحیه ای که گاهواره ی پرورش هنر گوتیک قرار گرفت، منحصر و محدود بود به ایالت ایل دو فرانس – یعنی شهر پاریس و حومه ی آن – که قلمرو خاص پادشاهان فرانسه شمرده می شد  البته لازم به یادآوری است که شکل گیری معماری گوتیک فرانسه ، ریشه در معماری انگلستان دوره ی رومانسک داشت. واژه گوتیک نخست در مورد هنر معماری به کار رفت و در آن هنر بود که خصوصیات شیوه ی مذکور به خوبی بازشناخته شد. فقط در یکصد سال اخیر بوده که بحث در باره ی پیکر تراشی و نقاشی گوتیک نیز متداول گردیده است. کارشناس های تاریخ معماری مدرن در تقابل با دیدگاه ساده ای که در گذشته وجود داشت ، تعابیر پیچیده  و سردرگم کننده ای از معماری گوتیک به وجود آورده اند. به طور کلی سه رویکرد غالب حاکم است: رویکرد  سازه ای ، ظرافت بصری و سمبلیک .


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
ادامه مطلب
[ دو شنبه 21 بهمن 1392 ] [ 13:33 ] [ farhad ]

ویلا ساووی

مقدمه:

بسیاری از نمونه های آوانگارد معماری مدرن از جمله «ویلا ساوای» لوکوربوزیه یا «فارنس ورث» میس وندر روهه، علاوه بر اینکه نماد معماری مدرن هستند به الگو های کار بردی در عرصه جهانی تبدیل شدند. مساله ای که این نمونه ها را شا خصیت می بخشد تجلی روح زمانه ای است که در آن دوران ساخته شده اند و وابستگی خاصی به زمینه های فرهنگی موجود در آنها دیده نمی شود. این معماران بر اساس زمان و تفکر طراحی کرده اند، نه بر اساس فرهنگ و مکان و دغدغه اصلی آنها ایجاد منبعی برای تاکید بر نقض الگو های تاریخگرایانه بوده اند. 


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
ادامه مطلب
[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 22:44 ] [ farhad ]

 معماري ديكانستراكشنو فولدينگ


مقدمه

در بررسي آثار معماري در ادوار مختلف تاريخ مي‌توان به رابطه‌ي مستقيم و عميق بين نحوه‌ي نگرش و ايدئولوژي بشر نسبت به هستي و اعتقادات او و به طور كلي آن چه را فرهنگ مي‌ناميم و آنچه كه به عنوان اثر معماري عرضه مي‌نمايد پي برد.
به اين معني كه نحوه ی تفكر و تفسيرانسان از هستي در شكل‌گيري معماري او به شدت تأثيرگذار بوده است. به عبارت ديگر آن چه به عنوان كالبد معماري شكل مي‌گيرد، متأثر از كيفيات روحي است، كه خالق آن اثر مدنظر داشته است درست به مثابه‌ي نقاشي كودكي كه از روي آن مي‌توان به نحوه تفكر و حالات رواني كودك در هنگام خلق نقاشي‌اش پي برد.


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
ادامه مطلب
[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 22:35 ] [ farhad ]


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
[ چهار شنبه 16 بهمن 1392 ] [ 19:15 ] [ farhad ]

معماری باروک

ويژگيهاي هنر باروك تاكيد مجدد بر عظمت بناها –ادامه استفاده از فرمهاي كلاسيك همانند دوره ي رونسانس –استفاده ي شديد از تزئينات و باب شدن مجدد آنها استفاده ي افراطي از علوم در هنرها با هدف تسلط بر انسان

مانند ميدان مقابل كليساي سن پيترو كه به دليل وسعت بسيار زياد و ارتفاع بسيار زياد كليسا.


موضوعات مرتبط: مطالب معماری، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 بهمن 1392 ] [ 18:25 ] [ farhad ]

233 نکته اجرایی ساختمان

1-      برای اندازه گیری عملیات خاكی در متره و برآورد از واحد متر مكعب استفاده می شود.

2- آجر خطائی ، آجری است كه در اندازهای 5×25×25 سانتیمتر در ساختمانهای قدیمی برای فرش كف حیاط و غیره بكار می رفت .

3- چنانچه لازم باشد در امتداد دیواری با ارتفاع زیاد كه در حال ساختن آن هستیم بعدا دیوار دیگری ساخته شود باید لاریز انجام دهیم .


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 بهمن 1392 ] [ 17:54 ] [ farhad ]

بنام خدا

قرارداد

(مشاركت در ساخت بنا)

**********

 

ماده1- نظر به اينكه، آقاي .................. فرزند .................. به شناسنامه شماره .............. صادره از .................. ساكن ..................(كه از اين پس طرف اول قرارداد ناميده خواهد شد). مالك پلاك فرعي .................. از اصلي .................. اراضي .................. بخش ..................واقع در .................. است و قصد احداث بنا در پلاك مذكور را دارد و نظر به اينكه آقاي .................. فرزند .................. به شناسنامه شماره .................. صادره از .................. ساكن ..................(كه از اين پس طرف دوم قرارداد ناميده خواهد شد) امكاناتي مالي لازم را جهت احداث بنا در ملك موصوفه دارد، به منظور احداث بنا در پلاك مذكور و شركت در عرصه و اعيان پلاك مزبور اين قرارداد بين طرفين منعقد شد.


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 بهمن 1392 ] [ 17:23 ] [ farhad ]

به نام خدا

شماره: .......................                                 نمونه                                  تاريخ: .......................

قرارداد كار موقت

******

بر اساس مفاد ماده دوم قانون كار جمهوري اسلامي ايران، اين قرارداد كار بين شركت ........................ (سهامي خاص) كه در اين قرارداد به اختصار «كارفرما» ناميده مي شود و آقاي/خانم .............................. فرزند .............................. داراي شماره شناسنامه .............................. صادره از .................................... ساكن ..............................................................................................................................................................

كه از اين پس «كارگر» ناميده مي شود منعقد مي گردد.


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
ادامه مطلب
[ دو شنبه 14 بهمن 1392 ] [ 17:17 ] [ farhad ]

بسمه تعالی

قرارداد اجرای ساختمان ( پیمان مدیریت )

قرارداد حاضر به همراه شرایط عمومی ، شرایط خصوصی و دیگر اسناد و مدارک منضم به آن که مجموعا قرارداد واحد محسوب و غیر قابل تفکیک است در تاریخ ...................................بین ..............................................................که در این قرارداد صاحب کار نامیده می شود از یک طرف و .......................................................................................................که در این قرارداد به طور اختصار مدیر نامیده میشود از طرف دیگر ، به شرح زیر منعقد گردید :

 


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 بهمن 1392 ] [ 14:7 ] [ farhad ]

 مدیریت و کنترل پروژه


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 بهمن 1392 ] [ 13:44 ] [ farhad ]

چند نکته در مورد اجرای ساختمان سازی


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 بهمن 1392 ] [ 12:9 ] [ farhad ]

انواع ملات

ملات ها از جمله مصالح ساختمانی می باشند كه موجب چسپانیدن قطعات مصالح به یكدیگر می گردند و یا به عبارت دیگر دو قطعه از مصالح ساختمانی را به خود می چسبانند.

البته باید توجه كرد كه بجز ملاتها چسبهای دیگری نیز در ساختمان بكار می رود مانند چسب سنگ و یا چسبهای رزینی كه به آنها ملات گفته نمی شود.


موضوعات مرتبط: مطالب عمران، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 بهمن 1392 ] [ 11:50 ] [ farhad ]

 

 

91 نکته مهم در شیت بندی معماری

در شیت بندی نکات متعددی مؤثر خواهند بود . لیکن اولین تأثیر مربوط به ذوق و سلیقه خود شخص بوده و سپس مواردی که در دروس مبانی و مقدمات طراحی آموخته ، خواهد توانست به او در بیان درست طرح و ایده و کانسپت طراحی شده کمک کند.


در شیت بندی نکات متعددی مؤثر خواهند بود . لیکن اولین تأثیر مربوط به ذوق و سلیقه خود شخص بوده و سپس مواردی که در دروس مبانی و مقدمات طراحی آموخته ، خواهد توانست به او در بیان درست طرح و ایده و کانسپت طراحی شده کمک کند. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد :


ادامه مطلب
[ شنبه 12 بهمن 1392 ] [ 21:24 ] [ farhad ]

بیست تمرین برای تقویت دست در طراحی


ادامه مطلب
[ شنبه 12 بهمن 1392 ] [ 21:14 ] [ farhad ]

 

تیرچه های پیش ساخته خرپایی

مقدمه:

فن تیرچه و بلوک ، تلفیق دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل است که در آن ، قالب تحتانی به کلی حذف می شود. در این روش ، فولادهای کششی و برشی ( عرضی ) و پوشش بتنی فولادهای اصلی ، بصورت تیرچه های پیش ساخته در کارخانه تولید می شوند. در کارگاه ، پس از قرار دادن تیرچه ها به فاصله های معین و شمع بندی زیر تیرچه ها ، بلوکها را بین دو تیرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهای حرارتی را نصب و بتن ریزی می نمایند ؛ به طوری که حداقل ضخامت بتن در روی بلوک ، پنج سانتیمتر باشد. پیش از حصول مقاومت بتن پوششی، وزن بلوک ها و بتن توسط تکیه گاههای موقت تحمل می شود و پس از حصول مقاومت بتن پوششی ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم لنگر خمشی حاصل از بارهای قائم سقف را تحمل ، و به تیرهای اصلی منتقل می کنند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 بهمن 1392 ] [ 19:49 ] [ farhad ]

برسی ساختاری سیستم سقف های دال عرش مرکب

composite deck slab (CDS)

در حال حاضر صنعت ساخت ساز کشور با وجود تحول سخت افزاری مانند بلند مرتبه سازی واستفاده از طرح های نوین معماری، متاسفانه فاقد رویکرد صنعتی در فرایند ساخت می باشد. زیرا بسیاری از معضلات دامن گیر پروژهای عمرانی ناشی از تاثیرات نامطلوب سنتی سازی همچون مصرف بی رویه وهدر رفت بالای مصالح، اتلاف منابع وافزایش زمان ساخت می باشد. از همین رو جهت ارتقای کمی وکیفی ساخت وساز بایستی با بهره گیری از فن اوری های روز، سریع سازی، ایمن سازی، سبک سازی، و ارزان سازی را در شیوه ساخت صنعتی به کار گرفت . از جمله عملیات موثر وتعیین کننده در روند ساخت پروژه، اجرای سقف های سازه ای ان است . به طوری که در فرایند برنامه ریزی و زمان بندی پروژه،اجرای سقف ها نقطه عطف ومسیر بحرانی پروژه می باشد. لذا انتخاب سیستم سقف های سازه ای مطلوب از حیث سرعت اجرا وهزینه تمام شده مدنظر می باشد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 بهمن 1392 ] [ 18:58 ] [ farhad ]

 

 

نکته در خصوص سقف های کرمیت :

1) انتقال صدا و لرزش سقف های کرومیت در مقایسه با سایر سقف ها
بطور کلی سقفهای تیرچه بلوک اعم از تیرچه کرومیت یا بتنی اگر درست طراحی، محاسبه و اجرا شوند نسبت به سقفهای بتن درجا و کامپوزیت بدلیل ضخامت بیشتر سقف و استفاده از بلوکه لرزش کمتری دارند. اما این مسأله کلی است و بنا بر شرایط مختلف تفاوت می‌کند. مثلا لرزش سقفهای کامپوزیت در صورتیکه به هنگام بتن ریزی زیر کلیه تیر آهنهای فرعی و اصلی شمع بندی شوند به مراتب کمتر خواهد شد. لرزش سقفهای تیرچه و بلوک سنتی (تیرچه زیگزاگ بتنی) نیز به دلیل شمع بندی به هنگام اجرا نسبت به سایر سقفها کمتر است. سقفی با تیرچه کرومیت و بلوکه سفال را درنظر بگیرید، چنانچه بلوکه آنرا به پلی استایرن تغییر دهید انتقال صوت تا حد زیادی کم می‌شود ولی لرزش سقف تا حدی افزایش می‌یابد. بد نیست بدانید روابط پیشنهادی در بند 10-1-9-3 مبحث دهم از مقررات ملی ساختمان جهت کنترل فرکانس تیرها به هیچ وجه در مورد تیرچه‌های کرومیت صدق نمی‌کند و در عمل نیز تجربه آنرا ثابت کرده است زیرا لرزش سقفها به عوامل متعدد و پیچیده‌ای بستگی دارد. اما اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کلی نماییم باید گفت چنانچه تیرچه‌ها به درستی طراحی و تولید شوند و در اجرا نیز دقتهای لازم به عمل آید لرزش سقفهای کرومیت تا دهانه حدود 8 متر کاملا در حد قابل قبول می‌باشد و جای نگرانی در این مورد نیست. در اینجا ذکر این نکته نیز لازمست که در بعضی از ساختمانها قسمت قابل توجهی از لرزش به دلیل ضعف و لرزش اسکلت می‌باشد و ربطی به سقف ها ندارد.
انتقال صدا نیز در عموم سقفهای تیرچه و بلوک در حد معقول است و به عوامل دیگری غیر از نوع سقف مانند جنس و ضخامت کف سازی و زیر سازی سقفها، وجود یا عدم وجود سقف کاذب و ... نیز بستگی دارد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 بهمن 1392 ] [ 18:19 ] [ farhad ]

 سقف های مجوف بادکنکی کوبیاکس( Cobiax )

دیافراگم بادکنی سیستمی مبتنی بر فن آوری ترکیبی پیوند هوا و فولاد می باشد. این سیستم دال دو طرفه مجوفی است که در آن استفاده از توپ های پلاستیکی باعث حذف بتن غیر باربر می گردد. با انطباق شکل هندسی این توپ ها و پهنای موثر توری مشبک ، مدول بتنی بهینه ای به دست می آید که باعث ایجاد کارائی ماکزیمم و همزمان آن در نواحی لنگر حداکثر ، می گردد.


ادامه مطلب
[ شنبه 28 دی 1392 ] [ 11:22 ] [ farhad ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید farhadaghababaee@yahoo.com
بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 27388
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

اوقات شرعی